Přes nárůst využívání elektronické pošty a jiných komunikačních toků zůstává i nadále telefonické spojení tím nejdůležitějším v komunikaci se zákazníky. Snahou je proto mít kvalitní a stabilně fungující telefonní rozvody a bezproblémovou telefonní ústřednu. Tuto problematiku v současnosti neřeší jen velké koncerny a firmy, ale na pořad dne se tato otázka dostává i u menších firem či větších domácností. Telefonní ústředna totiž nejen zkvalitní a zpříjemní používání telefonu, ale mnohdy nabízí i množství nadstandardních funkcí, a to jak pro stávající rozvody, tak i pro ISDN a ADSL linky.
V této oblasti se zabývají společnosti SIEMENS a ALCATEL. Jejich produkty nacházejí díky své špičkové kvalitě a velké variabilitě uplatnění jak v malých a jednoduchých instalacích, tak i v rozsáhlých podnikových a koncernových telekomunikačních sítích.V této oblasti se zybývají další renomované společnosti jako PANASONIC, ERICSSON, TELESIS, čeští výrobci 2N a CANTEL